Opuszczona fabryka mebli

Zdjęcia, które zrobiłem zwiedzając opuszczoną fabrykę mebli w Olszynie Lubańskiej. Niestety byłem tam tylko ponad godzinę, a co za tym idzie nie zwiedziłem wszystkiego. No ale może jeszcze uda się kiedyś tam wrócić – wówczas obiecuję kolejną serię zdjęć z tego miejsca. Fabryka zrobiła na mnie duże wrażenie – labirynt różnych pomieszczeń, kilkanaście wielkich hal produkcyjnych, kilka szybów windowych i wind, dużo zachowanych reliktów przeszłości, i oczywiście zapach świeżo wyprodukowanych mebli… Fabryka była ostatnim państwowym producentem mebli w Polsce – upadła 3 lata temu (w 2008) , a zatrudnionych tam było prawie 400 pracowników. Przed laty fabryka zasłynęła między innymi z produkcji stołu, który wyglądał normalnie, a po rozłożeniu mogło zasiąść przy nim 50 osób! Oto i fotki tejże fabryki:

1:2:3:4:5:6:7:8:9:10:11:12:13:14:15:16:17:18:19:20:21:22:

Informacje o qbanez

Fotograf i basista :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Opuszczone i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

36 odpowiedzi na „Opuszczona fabryka mebli

  1. Grzesiunio pisze:

    są cycki! jest okejka!

  2. gbur pisze:

    no, cycki robią furorę 😀

  3. Szary Burek pisze:

    No i to mi się podoba, na Twoim miejscu bym tam wrócił i zwiedził wszystko, bo z tego co widzę to naprawdę ciekawe miejsce. W takim miejscu i tylko ponad godzinę? masz u mnie za to minusa 🙂

    • qbanez pisze:

      Hehe 😉 Dzięki. Myślę, że jeszcze tam wrócę… Warto spędzić tam calutki dzień moim zdaniem – miejsce jest ogromne i chcąc wszystko dokładnie zwiedzić to minimum 6 godzin trzeba by tam pośmigać… 🙂

  4. widmowy pisze:

    W Twojej okolicy sporo opuszczonych miejsc. Tego akurat można pozazdrościć.

    • qbanez pisze:

      Rozejrzyj się dobrze. Ja koło tej fabryki przejechałem dobre 400 razy zanim ją zauważyłem i skojarzyłem że jest opuszczona i warta zwiedzenia… Podobnie z opuszczoną szkołą, która na tym blogu była parę tygodni temu – jakiś kilometr od mojego domu, a i przechodziłem tamtędy wiele razy i nie skapnąłem się… Takie miejsca są wszędzie! Patrz uważnie 🙂

  5. 11 i 12 – niesamowite kolory, świetne kadry.
    19 – rodzice mieli kiedyś podobną naklejaną fotografię na lodówkę:)

  6. Martin pisze:

    Podoba mi się klimat tego miejsca.

  7. nickt pisze:

    wujek nickt i tu pracował 🙂

    • qbanez pisze:

      O proszę 🙂 Też miałem tam pracować – tzn. w dawnych czasach zawodówki… Ale na planach się skończyło – może to i dobrze 😉

  8. Kinka pisze:

    11 – baaardzo klimatyczne!

  9. szumi_ftg pisze:

    witaj qbanez czy były jakieś problemy ze zwiedzeniem tego miejsca chodzi mi o to czy obiekt jest chroniony

  10. dablju pisze:

    żardzewiałe rury jak organy i transformatory niczym stacje dokujące. Ciekawe czy słychać w nich cudnie posępne preludie Bacha..

    • qbanez pisze:

      Nic nie słychać, jedynie bzyczenie muchy, która odbijając się od szyby nie może zrozumieć jak to możliwe, że odbija się od powietrza.

  11. snejana pisze:

    3, 12, 14 (pegazus to moje życie i kocham britney spears)

  12. ertrance. pisze:

    a ja przepracowałem tam 21 lat włącznie ze szkołą,przykro jest patrzeć jak wszystko popada w ruinę.Miło by było gdyby było więcej zdjęć.np:lakiernia na samym dole ,lakiernia i montownia na samej górze.ech szkoda szkoda……Pracowałem w Ofm jako lakiernik…..

    • qbanez pisze:

      Na dzień dzisiejszy z tej fabryki już niewiele zostało… Kilka pomieszczeń z tych zdjęć zamieniło się w ostatnich miesiącach w kupę gruzu. Po prostu fabryka jest już niestety wyburzana…

  13. Anonim pisze:

    W latach 1983-1986 miałem okoliczność pracować w tej fabryce. Piękne meble z litego drewna podbijały podajże kraje skandynawskie. Kurwa i komu to przeszkadzało. ??

    • qbanez pisze:

      Kryzysowi? Konkurencji? Nie wiem! 😛

    • Anonim pisze:

      zła polityka zarządzania firmą.kontrakty podpisywane na 10 lat do przodu bez zmiany ceny mebli.A płyty z drewna litego lakiery okucia itp wszystko szło do góry tylko meble w tej samej cenie .To nie miało szansy przetrwania….

  14. Tomek pisze:

    Szkoda,że fabryka jest już zamknięta i wyburzana… ;(

  15. Tomczyk pisze:

    Tak konkretne wpisy właśnie uwielbiam przeglądać.

    • qbanez pisze:

      DZIĘKI!!! 🙂
      No to jeszcze kilka Ci zostało do obejrzenia 😉
      A mi do dodania, bo w zanadrzu mam kilka miejsc w których byłem i foty robiłem, ale czekają aż znajdę czas by je tu pokazać 😉

  16. Ania pisze:

    Woow! Super to wygląda. Uwielbiam zwiedzać takie stare, opuszczone fabryki za czasów PRL’u chociaż akurat meble z tamtego czasu jakoś do mnie nie przemawiają 😛

    • qbanez pisze:

      Mam podobnie, aczkolwiek PRL’owskie meblościanki mają swój urok niekiedy 🙂
      Dzięki za komentarz 🙂
      ps. przejeżdżam czasem koło tej fabryki i coraz mniej jej jest z każdym miesiącem :O

Skomentuj

