Zielono

Wiosna przyszła, zazieleniło się, więc czas na porcję zdjęć jak najbardziej wiosenną zielenią zaakcentowanych:

1:2:3:4:5:6:7:

Informacje o qbanez

Fotograf i basista :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Street. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

10 odpowiedzi na „Zielono

  1. Onibe pisze:

    zielony – kolor nadziei 😉

  2. stnisław pisze:

    Czy to pierwsze zdjęcie, to Mondrian?

    • qbanez pisze:

      A nie wiem czy on jest autorem tego wzoru, ale faktycznie tak to wygląda!! 🙂

      • Michał pisze:

        Nie chcę się wymądrzać i nie wiem ile ironii jest w powyższej wypowiedzi, ale Mondrian chyba unikał zieleni, więc to raczej jakiś lokalny folklor. Swoją drogą o ile bardzie estetycznie, gdyby te śmietniki gdzieś schować. Brakuje tam jeszcze toi toja, zielonego oczywiście.

        • qbanez pisze:

          Nie ma w mojej wypowiedzi ironii, a o tym całym pseudoartyście „Mondrianie” dowiedziałem się z powyższego komentarza (wpisałem w google). Dla mnie te śmietniki na tle bloku wyglądają rewelacyjnie i pasują tam idealnie, ale zawsze znajdzie się powód do narzekań. Jak by nie było śmietników, ani wzoru na ścianie to by się coś innego znalazło… Choćby zbyt przystrzyżona trawa, albo za mało przystrzyżona, albo zbyt zielona, brak drzewa, brak człowieka, zbyt dużo zieleni, zbyt mało zieleni – zawsze coś się znajdzie – dla chcącego nic trudnego 😀

          • Michał pisze:

            Teraz to już ironizujesz. Zwróciłem uwagę na to zdjęcie właśnie dlatego, że takie śmietniki „na wierzchu” to dla mnie przykład bałaganiarstwa i bylejakości.

            Ostatnie zdjęcie w ogóle nie pasuje do reszty. Moje odczucia są takie, że ze świata ze zdjęć 1-6 chciałbym uciec, bo jest smutny mimo swej „kolorowości”.

            • qbanez pisze:

              A mnie się ten nieidealny świat właśnie podoba. Jak byłem w Danii, gdzie jest wszystko poukładane, wszystko takie same (domki w każdym mieście identyczne), krajobrazy też wszędzie takie same, to miałem dość i z przyjemnością wróciłem do Polskiego brudnego, zróżnicowanego nieładu 🙂 A zdjęcie ostatnie (7), nie pasuje do reszty między innymi dlatego, że jako jedyne z tej serii zostało zrobione w innym kraju niż Polska 😉

              • Michał pisze:

                Siódme zdjęcie od razu wydało mi się podejrzanie pozytywne, a takie Ci wychodzą chyba tylko poza granicami Polski 🙂 Czyli albo w Polsce jest tak smutno, albo Twój obiektyw inaczej widzi Polskę, a inaczej Zachód czy raczej Północ Europy.

                Polska architektura jest – nazwijmy to delikatnie – bardzo nielinearna, ale społeczeństwo homogeniczne, nie toleruje inności. Północ Europy z kolei na odwrót. Architektura jednostajna, z kolei ludzie różni i tolerancyjni wobec siebie. Paradoks. A Ty chcąc nie chcąc wyławiasz tą brzydotę i się nią zachwycasz 🙂

                • qbanez pisze:

                  Chyba masz rację co do pozostałych zdjęć (nie licząc siódmego) 😉

                  No i na pewno masz rację co do ludzi spoza Polski – sam to zauważyłem. Ludzie za granicą są o wiele bardziej otwarci, nawet na obiektyw reagują całkiem inaczej niż Polacy. Chociaż w większych miastach, takich jak Wrocław, Warszawa, czy Gdańsk ludzie reagują o wiele bardziej pozytywnie lub choćby neutralnie, niż w takim Zgorzelcu, w którym to momentami boję się fotografować – dosłownie. Często idę do Goerlitz i tam dopiero włączam aparat… Mam tę wygodę, że granicę mam za oknem. 😉

Skomentuj

