Struś w Mikułowej

Ostatnio będąc w miejscowości Mikułowa na „Farmie ma rozdrożu” miałem sposobność fotografować tego ptaka i ilekroć go widzę to mnie zadziwia to zwierze konkretnie. Jest po prostu dziwny i nietypowy. Mało kto wie, że struś może biegnąć bardzo szybko, bo 80km/h przez pół godziny non-stop, a momentami może osiągać maksymalną prędkość 100km/h! To najszybsze zwierze lądowe biegające na dwóch nogach. Gdy struś kopnie człowieka to prawie zawsze kończy się to śmiercią. Jajko strusia to około 35 jaj kurzych – gotuje się ono półtora godziny na twardo! Struś jako jedyny ptak ma dwa palce u nogi, ma też największe oczy ze wszystkich zwierząt lądowych. Smakuje jak kurczak. No dobra, dość pisaniny, czas na zdjęcia strusia:

1:2:3:4:5:6:7:8:9:1o:11:12:

Informacje o qbanez

Fotograf i basista :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Zwierzęta i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

19 odpowiedzi na „Struś w Mikułowej

  1. Onibe pisze:

    jadłem strusie jaja, malowałem z nich pisanki… ale do drania nie podejdę blisko. Widziałem jak spore i groźne psy obchodzą strusia wielkim łukiem. To oznacza, że mądre są 😉

    • qbanez pisze:

      Mądre są strusie czy psy? No i napisz proszę coś więcej o doznaniach ze spożywania strusich jaj… Jak one smakują? Jak wygląda to jeśli porównać smak strusich jaj do smaku jak kurzych? W jakiej postaci je jadłeś? Jajecznicę? Na twardo? Na miękko? Na surowo? 😉

      • Onibe pisze:

        na surowo nie dałbym chyba rady… no, może w postaci kogla-mogla, ale to raczej przeżycie dla ekstremalistów ;-). Jadłem w postaci jajecznicy, było niezłe, ale dla osoby przyzwyczajonej do jaj kurzych wydać się musiało ciutkę dziwne ;-).

        mądre są psy – unikając strusi przedłużają sobie życie 😉

        • qbanez pisze:

          Czemu dziwne?
          Czy jak ja zacznę unikać strusi to też przedłużę sobie życie? Jeśli to sposób na długowieczność, to chyba warto to wypromować 🙂

          • Onibe pisze:

            powiem tak: o ile unikanie strusi nie zapewnia długowieczności, to nadmierne zbliżanie się w zasięg ich nóg sprzyja skracaniu życia 😉

            • qbanez pisze:

              Teraz rozumiem 🙂 A już myślałem, że więcej się ze strusiem nie spotkam 😉 😛
              No dobra, ale jak masz chwilę to napisz mi jeszcze na czym polega dziwność jajecznicy z jaja strusia w stosunku do jajecznicy z jaj kurzych? Jakie są różnice w smaku, konsystencji, zapachu tej potrawy? 🙂

              • Onibe pisze:

                nie pomogę w tym temacie – strusie jajo jadłem parę lat temu, więc pozostały mi w pamięci ogólne wnioski, a wolę nie pozwalać mojej pamięci na samodzielne uzupełnianie dziur bo wyjdzie powieść fabularna 😉

  2. Michał pisze:

    Jakkolwiek dwuznacznie by to nie zabrzmiało to zawsze mnie śmieszyło, że taki duży ptak a taki mały mózg 😉

  3. ciocia pisze:

    Struś, prócz tego, że piękny i duży, to ekonomiczny. Jego pióra dodają uroku kreacjom pań, zamieniają się w wachlarze albo omiatają kurze, jaja smakują, skorupki zdobią mieszkania, malowane, dziurawione (widziałam z nich piękne abażury), skóry wyprawione wykorzystują producenci Harleyów na siodła, nawet rzęsy idą na pędzelki do makijażu … szkoda, że nie dają się ujeżdżać, tankować nie trzeba a mają niezłego kopa.

  4. ananke pisze:

    ostatnie – swietne…. robiłam temu samemu strusiowi zdjęcia, ale…. to ostatnie jest naprawde fajne

    • qbanez pisze:

      Dzięki. Cieszę się, że chociaż jedno fajne mi się udało zrobić 🙂 A powiedz mi, czy 11 pozostałych zdjęć zupełnie nieudana?

  5. ananke pisze:

    a co to znaczy „zupełnie” ? 😉

Skomentuj

