Opuszczony basen

Ostatnio w necie, na blogu Magdy Chemini wyszperałem info o tym, że całkiem blisko Zgorzelca, w miejscowości Lubań jest opuszczone kąpielisko miejskie – basen odkryty. Już na drugi dzień postanowiłem się tam wybrać. Niezły klimat, bo miejsce jest nieźle zniszczone, sponiewierane przez czas. Jest dość wysoka skocznia (5 metrów?), na którą można wejść, jest brodzik, pozostałości po zjeżdżalni, są jakieś resztki budynków „do remontu”.

Z resztą zobaczcie zdjęcia:

1:2:3:4:5:6:7:8:9:10:11:12:13:

A tak było tam kiedyś, za czasów świetności:

Informacje o qbanez

Fotograf i basista :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Opuszczone i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

50 odpowiedzi na „Opuszczony basen

  1. SanChin pisze:

    piękne! głodny jestem :/

  2. Madzia pisze:

    Jeny jaki to stary basen, nie wiedziałam że był tyle lat, cale dzieciństwo tam się kąpałam , fajne wspomnienia

  3. Lider pisze:

    Zajefajne, mam jeden obiekt dośćciekawy w naszym mieście.

  4. A.Sz pisze:

    świetna miejscówa, bardzo mi się podoba klimat… A ostatnie zdjęcie, nie do uwierzenia, że te ruiny kiedyś funkcjonowały… Wielki plus za ten wpis! 🙂 Szkoda, że mieszkam tak daleko chętnie bym się tam wybrała 🙂
    Pozdrawiam 🙂

    • qbanez pisze:

      Nie ma za co! To ja dziękuję za tak pozytywny mega fajny komentarz 🙂 Właśnie dla mieszkających daleko fajną opcją jest obejrzeć chociaż zdjęcia. Przecież nie wszędzie można być… Pozdro!

  5. Szary Burek pisze:

    Chyba nie skakałeś z tej trampoliny…

  6. eunuch pisze:

    aż dziff bierze że jeszcze nie zakurwili metalowych rurek na trampolinje!

    • qbanez pisze:

      Ano faktycznie! 🙂 No poręcze napewno tam jakieś były, więc te już zostały zajebane… No i to nie jest trampolina, tylko skocznia 😉 Trampolina się wygina, a tu jest beton 😛

  7. Cezar pisze:

    Nie taaaakie rzeczy…

  8. dablju pisze:

    Jakkolwiek dziwnie to zabrzmi, takie miejsca są cudne i piękne. Nawet nie chcę się zastanawiać dlaczego, widzę w nich więcej życia, niż w nowo powstałych obiektach kuszących błyskiem, nowością i reklamą. Tam mieszkają pewne duchy, które szepczą wiatrem uleciałych wspomnień. Przestaje rozumieć i słyszę plusk wody, powiew letniej bryzy, która wymieszał się z wrzawą biegających za piłka dzieci…
    Być może takie historie, które tworzy moja chora wyobraźnia wciąż pchają mnie w takie miejsca..tajemnicze, zapomniane, ciche..jest w nich tyle pokory..
    Dzięki za te kadry!:) bosą stopą moich myśli dotykałam miejsc, które porosłe zgliszczami, kiedyś tętniły życiem.

  9. Bobe Majse pisze:

    Na krawędzi… Dreszcz!
    Fajne porównanie kiedyś-dziś.

  10. Bobe Majse pisze:

    Sesja ślubna w takim miejscu…

  11. Angel pisze:

    Nie wiem dlaczego, ale lubię zdjęcia opuszczonych basenów. Zawsze wyobrażam sobie jak wyglądały, gdy tętniły życiem. Zaczęło się od tego: http://www.youtube.com/watch?v=RXrIPCyV8x0, co teraz wygląda tak: http://www.reklama-online.home.pl/basen/amd/foto/fala1.jpg, a kiedyś było tym: http://www.basen.lodz.pl/stara-fala/.

  12. karrolajn pisze:

    to dopiero basen 😀 u mnie w Chorzowie to nie ma czego podziwiać :< http://justfeelthemoment.wordpress.com/2012/08/01/abandoned-pool-liga-in-chorzow/

  13. ananke pisze:

    no miejsce przywołujace wspomnienia…. 🙂 nawet pozytywne 🙂

  14. ananke pisze:

    a co do zdjecia 9 – patrze, mysle fajny cien… za chwile . szok! zakreciło mi sie w głowie wrrrrrrrrrrrrrrr

  15. Maciek pisze:

    Świetne zdjęcia 🙂 co do pierwszego zdjęcia „obiekt do remontu” dobry żart 😉 że komuś nie szkoda miejsca żeby to tak stało i niszczało….

    • qbanez pisze:

      Dzięki Maciek 🙂 A co do pierwszego zdjęcia i tego napisu, to myślę, że zostało to napisane baaardzo dawno temu, kiedy jeszcze pewnie nadawał się do remontu ten obiekt 😉 Pozdro

  16. bana pisze:

    W Lęborku masz podobny opuszczony basen i skate park ..

  17. LolaArtStudio pisze:

    W Jeleniej (a to blisko 🙂 ) jest jeszcze Rakownica i basen w Sobieszowie, nawet nie wiem, czy cokolwiek tam zostało…
    I jeszcze Bukowiec, chociaż to może nie takich miejsc szukasz 🙂 http://nieregularnik-nieperiodyczny.blogspot.com/2011/10/bukowiec-spacer-w-dniu-swietej-jadwigi.html

    • qbanez pisze:

      Ten Bukowiec to już kompletna ruina niestety… Podobnie jak basen w Sobieszowie, który jest niemalże zrównany z ziemią, a na którym dziesiątki razy jako dziecko się kąpałem i nauczyłem się tam pływać! 🙂

  18. Anonim pisze:

    Witam. Jestem mieszkanką Lubania a zarazem inżynierem budownictwa i właśnie piszę pracę magisterską na temat lubańskiego basenu. W mojej pracy zajmuję się projektem odbudowy basenu oraz dawnych budynków, z których zostały ruiny. W związku z tym mam pytanie, czy mogłabym wykorzystać Pana zdjęcia w mojej pracy? Bardzo proszę o kontakt. Moje gg: 1596569 lub mail asium@o2.pl
    pozdrawiam,
    Joanna

    • qbanez pisze:

      Pana zdjęć nie możesz wykorzystać, natomiast możesz wykorzystać moje zdjęcia – żaden problem. Tyle, że ja nie jestem Panem… 😉 Pozdrawiam 🙂 Kuba

  19. Anonim pisze:

    W poznaniu w Arenie też jest stary basen

  20. Kasia pisze:

    Fajnie by było gdyby ktoś odnowił taki obiekt, ale przerobił na np. poligon do paintballa

  21. sfsgsdg pisze:

    jakie ciule, przecież ten basen znajduje się w Chorzowie. co za debile -_-

  22. partyzant pisze:

    analogiczne miejsce- w podobnym stanie – Wrocław oporów, ul harcerska… a jeszcze w 90 się tam można było kąpać…o ile dobrze pamietam

    • qbanez pisze:

      No, zupełnie inaczej wygląda ten basen we Wrocławiu, no i jest w nim… woda 😉 Ale też ciekawy. Ten w Lubaniu też w latach 90 działał, tylko z tego co słyszałem to woda zaczęła z niego uciekać i nie wiedzieli którędy ucieka, dlatego zamknęli. Polska 😀

  23. partyzant pisze:

    woda jest, bo w tych wybetonowanych basenach wędkarze teraz moczą kije, to raczej deszczówka….

  24. partyzant pisze:

    ja myśle, że ta woda dołem chyba uciekała, no bo gdzie miała płynać? w BOOOOK???

Skomentuj

