Opuszczony garnizon wojskowy

Jakiś czas temu miałem okazję zwiedzić to niezwykłe miejsce. Garnizon znajduje się w Niemczech, w miejscowości Zittau, parę minut spacerkiem od Polskiej granicy. Miejsce robi z zewnątrz spore wrażenie – jest to wielki gmach, wyglądający dosłownie jak szpital. Jednak nie jest to obiekt medyczny, tylko wojskowy. W środku jest bardzo klimatycznie, a to co wydało mi się najciekawsze, to system ogrzewania tego gmachu – w prawie każdym pomieszczeniu znajduje się węglowy piec kaflowy! Co więcej – każdy z tych piecyków jest inny. Szkoda, że na pomysł sfotografowania wszystkich piecyków w budynku wpadłem dopiero po wycieczce, ale kilka pieców sfotografowałem mimo wszystko 🙂 Zapraszam do oglądania zdjęć:

1:2:3:4:5:6:7:8:9:10:11:12:13:14:15:16:17:18:19:20:21:22:

Informacje o qbanez

Fotograf i basista :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Opuszczone i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

27 odpowiedzi na „Opuszczony garnizon wojskowy

  1. mantka pisze:

    Mnie najbardziej zaciekawiło 8, 9 i 17, ale 13-stka też jest świetna(fryz i kolory)! Chyba zdjęcia z opuszczonych to moje twoje ulubione 🙂 może też dlatego, że sama się boje włazić w takie miejsca 🙂

    • qbanez pisze:

      Dziękuję za komentarz. Co do zdjęcia nr. 9 to jest to moje ulubione z tej wycieczki więc miło, że je zauważyłaś 🙂 Sam też boję się włazić w takie miejsca, ale jak już jestem tam z kimś „we dwójkę”, to 99% strachu znika jak ręką odjął 🙂

  2. foto 12 genialne, choć nie w twoim stylu

  3. Anonim pisze:

    Witam, proponuję odwiedzić opuszczony budynek wojskowy w Żarach, chętnie zobaczyłabym zdjęcia z tego miejsca. 😉

    • qbanez pisze:

      Witam. Dzięki za propozycję 🙂 Może przy okazji – na pewno nie specjalnie – pewnie pełna dewastacja, więc nie zbyt ciekawie tam musi być… Ale przy okazji, będąc w Żarach na pewno się zainteresuję tym miejscem.

  4. dablju pisze:

    Bardzo fajna seria! 🙂 Dużo ciekawych kadrów, a przede wszystkim stare, zdewastowane, sypiące się tynki i warstwy farby, które zwijając się odkrywają kolejne tajemnice.

  5. Bobe Majse pisze:

    Masz odwagę… Nie sposób oglądać bez gęsiej skórki.

  6. Kaja pisze:

    Zdjęcie 13 – rewelacyjne!

  7. Maritt pisze:

    Jak z wejśiem do tego budynku ? Są jakieś problemy?

  8. Eliksir pisze:

    Najlepsze zdjęcia jak dla mnie to 9 i 10, są takie… tajemnicze, bo nie umiem inaczej tego nazwać. Pozdrawiam i czekam na więcej zdjęć z opuszczonych miejsc (moje ulubione na twoim blogu 🙂 )

    • qbanez pisze:

      Dzięki za komentarz 🙂 Fajnie, że podoba Ci się zdjęcie 9 – to jedno z moich ulubionych ever 🙂 😛 Pozdrawiam i cierpliwości życzę – niedługo coś specjalnego 😉

  9. ananke pisze:

    13 – zajebiste! korytarz powala…. no i to z dziurawyk pokojem… znowu to uczucie….:/

  10. Natix pisze:

    Są też opuszczone garnizery w okolicach Trójmiasta, bodajże 2 i we Władysławowie jest jeden,z tego co słyszałam 🙂

Skomentuj

