Zgorzelec z lotu ptaka

Dziś dość nietypowy wpis, bo pokażę Wam kilka zdjęć z lotu ptaka, a raczej z lotu samolotu, bo ptakiem nie leciałem. Jakiś czas temu pokazywałem Wam garść zdjęć z lotu wielkim samolotem rejsowym, oto ten wpis:

https://qbanez.wordpress.com/2012/08/23/411-zdjecia-z-samolotu-rejsowego/

Dzisiaj pokażę Wam trochę zdjęć z lotu samolotem mniejszym, ultralekkim, dwuosobowym, malutkim. Lot odbył się nad moim miastem, nad Zgorzelcem. Niesamowicie było zobaczyć Zgorzelec z góry, zupełnie inna perspektywa, mówiąc dosadnie – nieziemskie wrażenia! Miłego oglądania:

1:_MG_65892: _MG_64213: _MG_63864: _MG_61885: _MG_61986: _MG_64117: _MG_63978: _MG_61929: _MG_620010:_MG_618311: _MG_641912: _MG_641713: _MG_641514: _MG_618415: _MG_618216: _MG_6424

Informacje o qbanez

Fotograf i basista :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Krajobrazy i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

43 odpowiedzi na „Zgorzelec z lotu ptaka

  1. siekierup pisze:

    Zdjęcia momentami są podobne do Google Maps pod kątem 45 stopni. Jednak najbardziej podoba mi się 5 (wygląda jak makieta) i 11. 🙂

    • qbanez pisze:

      No też mi się tak kojarzą niektóre z tych zdjęć z widokiem z map wójka gógla 😉
      Na 5 zdjęciu jest moja szkoła średnia do której 7 lat chodziłem! 🙂 Dzięki za komentarz, pozdrawiam 🙂

  2. I am I pisze:

    Ha, dla mnie też nr 5 rządzi – chyba za tory i poprzecznokątową bieżnię 🙂
    No i oczywiście ostatnie!

    • qbanez pisze:

      Ha, dzięki 🙂 Nie spodziewałem się, że 5 zdjęcie tak się spodoba! 🙂 Właściwie to z tym zdjęciem się wahałem czy zamieścić, czy odpuścić sobie i zamieścić 15 sztuk bez niego, ale z sentymentu do szkoły zamieściłem i co ciekawe okazuje się, że w oczach innych ludzi to jest chyba najlepsze foto z serii 😉 Pozdro!!

  3. mantka pisze:

    dla mnie 5 też się podoba bo prawie widać moją chatę 😉 jednak rządzi 6! fajnie się ogląda te foty, bo nad każdym się zatrzymuje i szukam „punktów zaczepu”, żeby zlokalizować skąd fota. Zazdroszczę lotu.

    • qbanez pisze:

      Ciekawe 😉 Ja nie szukam punktów zaczepu, bo znam to miasto baaaardzo dobrze, wydaje się, że znam jego każdy zakamarek, ale jak patrzy się na Zgorzelec z góry, to widać różne rzeczy, których z normalnej perspektywy nie ma opcji zobaczyć… Sam sobie zazdroszczę tego lotu… Mógłbym tak latać i latać… Niesamowita sprawa 😉

  4. Arski pisze:

    Mi też 5 wpadła w oko – bo ekspres do Jerzmanek czeka na odjazd 😉

    Ogólnie bardzo dobra seria – lubię takie inne perspektywy 🙂

    Mój blok na 9 – kiedyś tam mieszkałem. A potem na 6 🙂

    • qbanez pisze:

      Dzięki 🙂 Ano rzeczywiście to stoi pociąg do Jazzmanek 😉
      Największą wartość te zdjęcia mają dla mieszkańców, a inne osoby, nie mające związku ze Zgorzelcem przejdą chyba obok nich obojętnie, tak mi się zdaje chyba 😛
      Pozdro!

  5. Arski pisze:

    Masz rację – nas bardziej bawią 🙂

    Np. 7 – tym , że Berzdorfer See wydaje się tak blisko 🙂

    Inna perspektywa to też fotki w wysokich bloków – kiedyś takie (chyba) pokazywałeś. Też potrafią zaskakiwać – zwłaszcza gdy użyjemy dużej ogniskowej. Że aż sam chyba dokopię się do moich wieżowcowych fotek chyba… 😉

    • qbanez pisze:

      No bo Berzdorfer wcale nie jest tak daleko. Od mostu dojdziesz tam na piechotę w około 1,5h, a spacerkiem 2h 🙂
      A co do zdjęć z bloków to niczego nie pokazywałem chyba, a jeśli już to napewno 😉

  6. bezbiadolenia pisze:

    No tak! Z góry od razu widać, że to wszystko kosmici stworzyli 😉
    Fajna perspektywa, bo fajnie pokazana. Gratuluję „oka” i talentu.
    Pozdrawiam
    🙂

  7. Gosia pisze:

    Rewelacja, chciałabym bardzo zobaczyć kiedyś ziemię z tej perspektywy!

  8. Niesamowite widoki i świetne ujęcia. No i mamy podgląd jak wygląda Zgorzelec. Ale Ci się trafiła atrakcja. 🙂 Bloki, jak kartonowe pudełka. Wybieram 7, 2, 6.. no i 1 -jakoś nie doceniłem na początku. 😉

    • qbanez pisze:

      Dzięki Adam… 🙂 Właściwie to 99% swoich zdjęć robię właśnie w tych miejscach, które tu widzimy z góry 🙂 Dzięki i pozdro! 🙂

  9. fotoban pisze:

    a ja jestem tym kosmitą, który wymyślił kolory i wzory na bloku ze zdjęcia nr 11 😀
    …. pijany byłem 😉

  10. kris pisze:

    Jeszcze raz jak zrobisz nam fotki na boisku to Cię zestrzelimy 🙂

  11. Michał pisze:

    Kiedyś takie zdjęcia były bardzo popularne. Sam mam album Bujaka „Kraków z lotu ptaka”. Nie pamiętam ile ten album ma lat, ale będzie ze 20. Teraz kiedy dostępne są zdjęcia satelitarne to tego typu fotografie tracą sens. To co było niedostępne staje się osiągalne na wyciągnięcie ręki. Można sobie obejrzeć nawet obozy koncentracyjne w Korei Północnej. W dodatku część lokalizacji np. Google Maps ma dostępne zdjęcia 5 czy 10 lat wstecz. Dla fotografa to na pewno fajna przygoda, ale nie sądze aby coś więcej. Taki rodzaj fotografii z lotu ptaka nie ma raczej już racji bytu przy obecnej dostępności zdjeć satelitarnych.

    Aha i jeszcze raz apeluje o większe zdjęcia! Nawet po powiększeniu są małe.

    • qbanez pisze:

      Hmmm… Myślę, że jednak zdjęcia zrobione przez kogoś, to co innego niż zdjęcia z satelity. Choćby inne światło, nieco inne ujęcia, inna wysokość, z której zdjęcia były robione (nie 20km, tylko 200 metrów)…
      A co do większych zdjęć, to myślałem o tym sporo i ciężko mi czasem znaleźć uzasadnienie jakieś by dawać większe zdjęcia… Tu jest ograniczona ilość miejsca na pliki i nie chcę by mi się to miejsce skończyło za rok. Inna sprawa, że niektóre zdjęcia nie są na tyle ostre, by pokazywać je w większej rozdzielczości – tutaj np. zdjęcia były robione przez grubą, plastikową szybę, która skutecznie pozbawiała ich ostrości i jakości, co za tym idzie nie ma sensu dawać ich w większej rozdziałce…
      Kiedy to tylko możliwe i kiedy tylko to ma sens, to staram się zamieszczać zdjęcia w 1280, lub więcej… A że to zdarza się dość rzadko, to już inna kwestia 😉
      Pozdro 🙂

  12. Anonim pisze:

    Robi wrażenie.Fajny pomysł. Gratuluję.

  13. Adam pisze:

    Witam

    Świetne zdjęcia. Może zechciałby Pan wziąć udział w konkursie fotograficznym organizowanym przez portal (spam)

    Więcej informacji znajdzie Pan na stronie (usunąłem spam – qbanez)

    • qbanez pisze:

      Siema Adam, nie jestem żaden Pan, weź się opanuj 😉
      A na konkurs chętnie rzucę okiem, lecz jak na razie zaspamowałeś tutaj główną stroną komercyjnego portalu, na której to stronie nie ma mowy o jakimkolwiek konkursie, dlatego też usuwam z Twojego komentarza ów linka i poczekam na konkretniejsze info 🙂 Pozdro 🙂

  14. Adam pisze:

    Ten konkursik będzie w przyszłym tygodniu. Kończymy ostatnie przygotowania. Sorki nie wyjaśniłem tego dość jasno 🙂

  15. karol pisze:

    można może jakoś np. odpłatnie? A moze to z tego wstrętnego wściekle harczacego czerwonego złomu, znaczy helikoptera?? Co nisko nad dachami zapier…….. ???

    • qbanez pisze:

      Myślę, że odpłatnie można wszystko. Wystarczy zagadać do jakiegoś pilota w jakimś aeroklubie, oni często latają sami i pewnie chętnie Cię któryś z nich weźmie ze sobą jeśli dorzucisz się do paliwa… 🙂
      Te zdjęcia, jak i wszystkie lotnicze zdjęcia jakie w życiu zrobiłem są z samolotu… Śmigłowcem leciałem ostatnio jak miałem kilka lat i ledwo to pamiętam 😉

  16. no spam pisze:

    Rewelacyjne zdjęcia!

    • qbanez pisze:

      Ciekawe czy w ogóle je obejrzałeś 😉 Tego typu spamerskiego pozycjonowania nie toleruję na moim blogu, linka usunąłem, nazwę też 🙂 Chcesz mieć u mnie odnośnik, to zagadaj po ludzku, a nie w ten sposób… Pozdro

  17. zlp pisze:

    Świetne ujęcia, inna perspektywa potrafi zmienić postrzeganie miasta

    • qbanez pisze:

      Kolejny komentarz napisany tylko w celu próby pozycjonowania się za darmo… Usunąłem linka, przykro mi, takie rzeczy uzgadnia się ze mną osobiście, na tym blogu takie zagrywki nie przejdą niestety. Pozdrawiam 🙂

  18. Natix pisze:

    Przepiękna miejscowość! 🙂

Skomentuj

