Dziwna i niesamowita chmura nad Zgorzelcem

Dziś idąc na spacer w pewnym momencie tegoż odwróciłem się odruchowo za siebie i… Doznałem lekkiego szoku – zobaczyłem niesamowitą, dziwną, nietypową i niespotykaną chmurę, która w pierwszym momencie mnie przeraziła, bo przypominała po prostu grzyb po wybuchu bomby atomowej. Po chwili doszedłem do siebie i zacząłem robić owej chmurze zdjęcia:

1:2:3:

Tak gwoli wyjaśnienia to ta chmura nazywa się „cumulonimbus”. Rzadko powstająca, ekstremalnie wysoka chmura – jej wysokość przekracza 20km!

Informacje o qbanez

Fotograf i basista :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Krajobrazy i oznaczony tagami , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

27 odpowiedzi na „Dziwna i niesamowita chmura nad Zgorzelcem

  1. tomek pisze:

    no i gdzie te kolory o których wspominałeś?!?!

  2. tomek pisze:

    no i czemu nie B&W?

  3. Marcin pisze:

    Hoho, zaroiło się zdjęć tego 😀

  4. tomek pisze:

    oszukujesz! zdjęcia podmieniasz! to nie fair! pobite gary!

  5. misiek pisze:

    no ciekawy to przypadek – kiedyś jadąc w stronę Leśnej widziałem podobne zjawisko, myslałem że to jakiś wybryk chłopaków z Turowa.

  6. mocniejszy pisze:

    Wczoraj wieczorem i dziś nad ranem odnotowano przynajmniej trzy trzęsienia ziemi w tym rejonie Polski.

    http://mocniejszy.wordpress.com/2011/05/21/tajne-trzesienia-ziemi-w-europie-i-okolicach

  7. Pingback: Tajne trzęsienia ziemi w Europie i okolicach? « mocniejszy

  8. luke pisze:

    Chmury te mogą służyć do maskowania obiektów latających w kształcie spodka a te z kolei mogą używać silnych pól elektromagnetycznych do wywoływania sztucznych trzęsień. Więcej informacj technicznych na stronie Jana Pająka.

  9. ps pisze:

    popracuj jeszcze w ps. bledy widac od razu…

  10. abba Pojmen pisze:

    To w miarę klasyczny przypadek chmury cumulonimbus mezocyclonis ( mezocyklonalna superkomórka burzowa).

  11. Frycz pisze:

    Chmura rzeczywiscie niesamowita, ale Zgorzelec strasznie brzydki i zaniedbany :/

  12. Kate pisze:

    piekna chmurka!

  13. nickt.pl pisze:

    20km! jak dobrze że miałeś akurat metrówkę, bo byśmy nie wiedzieli :-DDD

  14. siekierup pisze:

    Ta chmura to na 3cim zdjęciu mnie dopiero przeraziła, aż mnie ciary przeszły…

Dodaj komentarz